Een goede les

/, Publicaties/Een goede les

Een goede les

Maurice van Werkhooven en Kitty van Dijk schreven “Een goede les”. Het boek – 85 pagina’s, in kleur – geeft voorbeelden van kleine ingrepen met grote effecten op het leren, op de diepgang, op de betrokkenheid van de leerlingen. Hoe je zo de les start dat meteen iedere leerling actief denkt. Wat het belang van een duidelijk doel is. Waarom hogere orde denken leerlingen helpt te genieten van de essentie van het vak. En, als vierde, waarom niet de bel de les mag afronden, maar de docent. De klas en docent samen als ‘leergemeenschap’: leerplezier & werkplezier. En ieder van de vier hoofdstukken onderbouwd, onderwijskundig onderzoek benuttend, waarom iedere fase van belang is. Verrijkend voor zowel beginnende als ervaren, geroutineerde docenten.

Meer informatie

By | 2018-11-01T11:08:18+00:00 November 1st, 2018|Actueel, Publicaties|0 Comments

Leave A Comment