De basis voor al ons werk met scholen ligt in een aantal waarden voor duurzame en tot in de klas zichtbare schoolontwikkeling. Deze doorleefde kernwaarden liggen ten grondslag aan al onze trajecten en trainingen.
Werken in alle lagen van de school
Werken in alle lagen van de school
- Wij werken met docenten, mentoren, staffunctionarissen en schoolleiders
- Gericht op de verbinding tussen leerlingen & docenten en docenten & schoolleiders
Zichtbare en blijvende veranderingen
Zichtbare en blijvende veranderingen
- Van het management tot in de klas
- Vanuit collectieve ambities
- Niet alleen de inhoud maar ook het proces. In het proces hanteren wij de PDCA-cyclus
- Wij evalueren al onze trajecten
Maatwerk
Maatwerk
- De vraag van de school is uitgangspunt
- Wij voeren altijd een oriënterend gesprek over uw vraag en de aanleiding voor deze vraag
- Daarna een ontwerp of voorstel op maat
Verdiepen en verduurzamen van het leren
Verdiepen en verduurzamen van het leren
- Voor ons staat leren centraal
- Conceptgestuurde begeleiding
- Vanuit een professionele cultuur
- Verbinden van visie, organisatie en cultuur
Verbinden van theorie aan de praktijk en omgekeerd
Verbinden van theorie aan de praktijk en omgekeerd
- Wij sluiten aan bij nieuwe en actuele ontwikkelingen
- Wij pendelen tussen theorie en praktijk
Werken vanuit verbinding en aansluiten bij wat er al is
Werken vanuit verbinding en aansluiten bij wat er al is
- Wat is de vraag en wat zit er áchter de vraag?
- Werken vanuit de aanwezige kwaliteiten in de school
- Wij zijn niet alleen loodgieters, maar ook architect
- Wij helpen scholen overzicht te houden over de ontwikkeling