Actueel 2018-06-26T23:37:12+00:00
Loading...

Categoriën

Let’s go viral!

Op 11 juni organiseert de Talengroep de studiemiddag "Let's go viral" , verrassende opdrachten bij simpele YouTube-filmpjes (Nederlands en mvt). Tijdens deze studiemiddag maak je kennis met de werkvorm ‘videotelling’, waarbij je een YouTube-filmpje inzet om je [...]

By | May 17th, 2018|Categories: Aanbod|0 Comments

Publicaties in het netwerk

Het afgelopen jaar hebben de trainers van het Netwerk Onderwijsadviseurs gewerkt aan diverse publicaties over leren, digitale didactiek, differentiëren, activerende werkvormen en meer. De publicaties vind je in dit overzicht:  Publicaties trainers Netwerk Onderwijsadviseurs. Binnenkort [...]

By | February 23rd, 2018|Categories: Publicaties|0 Comments

De Nationale Gymnasiumdag 2018

Aanmelden via de website: http://www.nationalegymnasiumdag.nl Sinds 2004 bestaat de Nationale Gymnasiumdag. De eerste jaren werd de dag georganiseerd voor de ongeveer 40 zelfstandige gymnasia en later tevens voor de 250 scholengemeenschappen met een gymnasiumafdeling. De [...]

By | January 24th, 2018|Categories: Conferenties|0 Comments

Trots op havo

Het Havoplatform organiseert op 1 februari in samenwerking met ATOA het havocongres ‘Trots op havo’. Dit congres is bedoeld om het havoonderwijs onder de aandacht te brengen. Het Havoplatform en ATOA streven naar beter havo-onderwijs. [...]

By | January 7th, 2018|Categories: Conferenties|0 Comments

Leerlingen AANzetten tot leren

OBIT (dat staat voor: onthouden, begrijpen, integreren en toepassen) is een veelgebruikt en effectief model, waarmee je jouw onderwijs kritisch onder de loep neemt en verbetert, zodat je leerlingen aanzet tot leren. Dit boek beschrijft op [...]

By | October 27th, 2017|Categories: Publicaties|0 Comments

SML

Differentiëren staat hoog op de agenda in scholen voor voortgezet onderwijs. ‘Maatwerk’, het passend maken van onderwijs, gepersonaliseerd leren, is de trend. Scholen staan voor de opdracht om hun onderwijs zo in te richten dat [...]

By | October 8th, 2017|Categories: Publicaties|0 Comments